• Projekt oczami uczniów

• Na początku października wzięłam udział w projekcie zapoznania się z kulturą, miał on miejsce w Budapeszcie.

Poranki zaczynaliśmy lekcjami w Budapesztańskiej szkole razem z tamtejszymi uczniami. Działały one na zasadzie integracji, współpracy mającej na celu wymianę posiadanych przez nas informacji, w celu opracowania wyznaczonych dla nas zadań. Zajęcia sprawiały mi frajdę i podobało mi się to, że każdego dnia miałam okazję współpracować z inną grupą. Po lekcjach w szkole chodziliśmy na lunch, tamtejsze potrawy na pierwszy rzut oka często wydawały się dziwnie, ale zazwyczaj były naprawdę dobre. Z zakończeniem posiłku kierowaliśmy się naszą grupą na lekcje terenowe, zwiedzając różne zakamarki Budapesztu. Miasto zapierało dech w piersiach, mijaliśmy wiele przepięknych lokacji, mając szansę zwiedzić co poniektóre. Zwiedziliśmy, graliśmy w gry terenowe, oraz dobrze się bawiliśmy. Po zaplanowanych atrakcjach zawsze dostawaliśmy czas wolny, który mogliśmy przeznaczyć na własne inicjatywy. Wieczorem wracaliśmy do hotelu i spędzaliśmy wieczory na rozmowach oraz karaoke.

Wyjazd sprawił że poczułam się pewniej w swoim angielskim. Przed wyjazdem miałam obawy, że w praktyce może nie iść mi tak dobrze jak na lekcji, jednak po poznaniu wszystkich osób dogadywaliśmy się naprawdę dobrze. Rozmawiając z uczniami z Budapesztu dowiadywałam się wiele ciekawych rzeczy, nie tylko na temat Węgier, ale na ich własny temat. Poznani tam ludzie byli naprawdę cudowni i naprawdę szkoda że przyszło nam spędzić z nimi niecały tydzień. Na szczęście wiem że w wakacje będę miała szansę spotkać się z niewielką częścią moich nowych znajomych.
          Weronika

Zgłoszenie się do projektu było naprawdę ciekawą przygodą. Udało nam się zwiedzić Budapeszt i poznać wspaniałe osoby. Udało nam się również szybko nawiązać więzi i przyjaźnie, które utrzymujemy aż po dziś. Projekt miał również pozytywny wpływ na naukę języka angielskiego. Poznaliśmy nową kulturę i wzmocniliśmy pewność siebie. Jeśli ktoś się boi lub nie jest pewny czy wziąć udział w tego typu projekcie powinien zaryzykować. Była to najlepsza przygoda w tym roku. Wyciągnęliśmy z projektu wiele nowego doświadczenia oraz nowe przyjaźnie.
          Natalia

Projekt „Oswajamy Wielokulturowość przez Kulturę” był niezwykłą szansą na poznanie nowych ludzi, odrębnej kultury, ale także samego siebie. Dzięki warsztatom przygotowującym do wyjazdu mogliśmy zaczerpnąć wiele ciekawych informacji na temat Węgier, ale również Polski. Jak się okazało nie wszystko było oczywiste, a co za tym idzie, każda szansa na zagłębienie się w ojczystą kulturę jest doskonałą okazją do poszerzenia swojej wiedzy. Dzięki projektowi zapoznaliśmy się z tajnikami wielokulturowości oraz dostrzegliśmy podobieństwa i różnice między nami a osobami zza granicy. Podczas pobytu w Budapeszcie spędziliśmy cudownie czas wraz z naszymi kolegami z węgierskiej szkoły. Każdy był życzliwy, z przyjemnością pokazywał nam stolicę Węgier oraz przybliżył tamtejszą kulturę. Wiele relacji trwa aż do dziś, więc znajomość między odrębnymi państwami jest jak najbardziej możliwa. Czas spędzony w Budapeszcie będzie najpiękniejszym wspomnieniem, które na zawsze zagości w moim sercu. Dzięki możliwości wzięcia udziału w projekcie poznałam i doświadczyłam wielokulturowości, ale również umocniłam siebie o nowe przeżycia i emocje. Uważam, że projekt nauczył mnie wiele oraz był idealną szansą na wzmocnienie więzi międzyludzkich oraz doskonalenie swojej wiedzy na temat kultury, a także języka obcego, dzięki któremu znajomość z węgierskimi kolegami może trwać aż do dziś.

Pozdrawiam
          Julia Kietlińska

Cały wyjazd oceniam bardzo pozytywnie, jednym z zwiększonych plusów była organizacja na wysokim poziomie. Wszystkie zajęcia i atrakcje w postaci zwiedzania Budapesztu i poznawania wegierkiej kultury były świetnie przygotowane. Cały wyjazd bardzo poprawił mój język angielski i pozwolił zawrzeć nowe znajomości które zostaną na długie lata. Nie moglabym powiedzieć złego słowa o tej wycieczce, ponieważ była to świetna okazja do nauki.

Pola Sot 3a

Jestem bardzo szczęśliwa ,że wzięłam udział w tym projekcie. Dzięki temu krótkiemu ale bardzo owocnemu wyjazdowi wyniosłam wiele wniosków.  Po pierwsze dowiedziałam się nad czym jeszcze muszę popracować gdy mówię w języku angielskim ale również w czym sobie radzę świetnie . Po drugie  poznałam wiele wspaniałych osób oraz dowiedziałam się o wielu aspektach łączących Polaków z Węgrami. Po trzecie zwiedziłam również Budapeszt oraz zasmakowałam przeróżnych potraw węgierskich ,które swoją drogą były bardzo dobre a w szczególności Langosz. Dziękuje z całego serca za możliwość udziału w projekcie i dodam ,iż na pewno wzięłabym udział w nim jeszcze raz.
          Martyna Burlińska

• XIII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. płk. Leopolda Lisa-Kuli w Warszawie